Heeft u eindelijk uw website gereed en een geweldig product of dienst te leveren? Maar krijgt u geen bezoekers of valt u niet op tussen de concurrentie? Dan heeft u de keuze om te gaan adverteren. Dit kan op een aantal verschillende manieren. Zo kunt u bijvoorbeeld een advertentie in de lokale krant, op de radio of tv plaatsen,  of u kunt huis-aan-huis blaadjes bezorgen. De kosten voor 1 advertentie op de voorpagina van een krant kunnen al gauw oplopen van enkele honderden euro’s tot een paar duizenden euro’s. U bereikt dan wel in 1 keer een groot publiek waarvan een groot gedeelte geen interesse heeft in uw product of dienst.
U heeft nu ook een andere optie door gebruik te maken van Google Adwords. Google Adwords toont alleen advertenties aan gebruikers die actief op zoek zijn naar uw product of dienst in de zoekresultaten van Google. Het grote voordeel hiervan is dat deze mensen al naar uw product of dienst op zoek zijn en u hierdoor een grotere kans op een conversie heeft.

Wij zoeken via de keywordplanner van Google de belangrijkste trefwoorden op die de hoogste zoekvolume hebben in Google en waar de minste concurrentie op zit. Op deze manier worden uw advertenties een stuk relevanter voor de gebruiker. Een geschikt trefwoord is niet alles wat u nodig heeft om gevonden te worden. Alles draait namelijk om relevantie. Naast het trefwoord heeft u ook een advertentie nodig die gebruikers van Google voldoende aanspreekt om erop te klikken. En als ze erop klikken dan is het van belang dat zij op een landingspagina komen die aansluit bij de zoekopdracht. Dit alles bij elkaar wordt de Kwaliteitscontrole of  CTR genoemd in Google. Heeft u een hoge CTR dan heeft u een veel betere kans om getoond te worden in de zoekresultaten. Heeft u bijvoorbeeld een massagepraktijk in Groningen dan is het handig om gevonden te worden met behulp van het trefwoord “massagepraktijk Groningen”. Uw advertenties kunnen dan vertoond worden aan gebruikers in Groningen en omstreken die op zoek zijn naar een massage.